Porque la vida es buena - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Eva Vermeulen - WaarBenJij.nu Porque la vida es buena - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Eva Vermeulen - WaarBenJij.nu

Porque la vida es buena

Blijf op de hoogte en volg Eva

03 Maart 2015 | Spanje, Valencia

Hoera! Ik ben gewend! Na 3 weken een onbestemd gevoel te hebben gehad, boos te zijn geweest op mezelf omdat ik geen Spaans kan, boos te zijn op Spanjaarden omdat ze geen Engels kunnen, wanhopig op zoek te zijn geweest naar kip tandoori in elke supermarkt die ik zag en vooral erg weinig genoten te hebben, ben ik gewend!

¡Hurra! Ik heb het voor elkaar gekregen om een lastig probleem met mijn Spaanse simkaart op te lossen samen met de spaantalige dame achter de vodafonekassa! ¡Hurra! ik snap enkele kleine democratische verschilletjes tussen ons rechtssysteem en dat van Spanje, door opdrachten te maken met Spaanse klasgenoten. ¡Hurra! Mijn huisgenoot roept als ik thuiskom van de uni (of tha club): ¡Hola tía! (dat betekent een soort ‘yo sis’ in Español). De eerste paar weken heb ik me eigenlijk best wel een beetje unhappy gevoeld, ook al had ik genoeg mensen om me heen, een prachtige stad tot mijn beschikking en véél leuke dingen te doen. Tot mijn grote opluchting kreeg ik in mijn les Cross-cultural management een beetje uitleg over de Cultuurshock.

Voorheen stelde ik me bij het woord cultuurshock vrij snel een brits schoolmeisje tussen een stam aboriginals voor. En dat ze dan een week niet meer praat omdat ze zo in shock is. Nou! Zoals vaker voorkomt, is de werkelijkheid iets minder heftig dan mijn fantasie. Een cultuurshock is precies dat onbestemde gevoel waar ik het over had. De symptomen zijn: heimwee (jup), extreme moeheid (ik hield krampachtig vast aan een siësta van minstens 2 uur elke middag), ziek worden (ik heb 3 wc-rollen verslonden omdat ik zo verkouden was), verveling (al mijn zweedse puzzeltjes zijn op. Ik had een nieuw boekje.), irritatie ten opzichte van de nationale bewoners (muy irritantos!! Lees vooral nog een keer mijn vorige blog). Toen viel alles op zijn plek. Ik was gewoon hartstikke cultuurgeshockeerd! En zoals vaak was the psyche the cure… Meteen na mezelf ermee gediagnostiseerd te hebben, had ik vrede met mijn onbestemde gevoel waardoor het, pampampampamm…. Verdween!

En nu zit ik hier. In mijn eentje in een schattig Spaans koffietentje een veel te zoete koffie te nuttigen en mijn blogje te schrijven. Ik ga straks Spaanse bodypump doen en vanavond eet ik waarschijnlijk tapas en niet veel eerder dan 21:30. Als ik naar buiten kijk zie ik zon en palmbomen. Ik ben in Valencia and life’s good. Very good. ¡Hurra!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Vriendjes, Tijd voor een kleine uitdaging in een uitdaging. Een oude droom komt waar: tijdens mijn semester in València ga ik een blog bijhouden. Nu is mijn leven normaal gesproken al bijzonder dynamisch ;), nu gebeurt er waarschijnlijk een stuk meer om over te vertellen en dat ga ik dus ook doen. Omdat ik het anders niet leuk vind, heb ik de volgende spelregels bedacht: -Geen één blog is langer dan 400 woorden (ik ben in de veronderstelling dat elke message over moet kunnen komen in 400 woorden), -Geen één blog is een boring opsomming van wat ik gedaan heb, -Elke blog zet iemand aan het denken. (cheat: dit mag ik ook zelf zijn)

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 3253

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 05 Juli 2015

Naranjas y bicicletas: València!

Landen bezocht: