¿Un vestido para Eva? - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Eva Vermeulen - WaarBenJij.nu ¿Un vestido para Eva? - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Eva Vermeulen - WaarBenJij.nu

¿Un vestido para Eva?

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

01 Februari 2015 | Spanje, Valencia

Toen ik mijn koffer inpakte, wist ik al dat ik een groot deel van de kleren die ik zorgvuldig in rolletjes in mijn koffer aan het planten was, niet zou gaan dragen. Al tijden terug had ik besloten mijn tijd als Erasmusstudent in Valencia niet enkel te benutten op het gebied van ECTS en exponentiële groei van de vriendenkring. Vastberaden ben ik om mijn kledingstijl te veranderen en, als het effe kan, een hipper, zelfbewuster en gewaagder persoon te worden.
Toen we bijna in ons kleine Ryanairtoestelletje stapten, hadden Marjolein en ik het over onze verwachtingen van dit avontuur. Mijn vlucht en eerste-weekassimilatie-genoot en ik kwamen er al snel achter dat we beiden onszelf meer jurkjes, chiquere outfits, en in het geheel vrouwelijkere looks willen aanmeten. Blijkbaar vonden wij beiden de bestemming Valencia hier uiterst geschikt voor.
Zet mij aan het denken (HA, aan spelregel nummer 3 is voldaan). Uno: Waarom willen we wel in Spanje een mini stijl make-over ondergaan en back home in the Netherlands niet? Dos: Als we graag meer jurkjes en pumps willen dragen, waarom zijn we hier dan niet gewoon al mee begonnen? Uit de analyse van het gesprek dat Marjo en ik hadden komt een combinatie-antwoord. The thing is: eigenlijk hadden we allebei gewoon allang in Nederland naar de Mango moeten rennen in de sale om een berg jurkjes op de kop te tikken, meteen toen de drang ontstond om wat vrouwelijker te zijn. Wij hebben echter de stad Utrecht gekoppeld aan versleten Vans en een dispuutstrui, (“Je gaat geen killerpumps aantrekken naar de dixo. Ze zien me aankomen.”) Daarbij komt dat mensen nou eenmaal graag in bepaalde periodes denken: het is niet voor niets dat wij 1 Januari met zijn allen stoppen met roken.
De outfits zijn overigens slechts één ding: Marjo en mijn huisgenootje hebben beiden bedacht om hier meer te gaan sporten, en ik durf nu pas echt aan een blog te beginnen, terwijl ik het altijd al wil. Ik heb nu eindelijk pas de tegenwoordigheid van geest (en discipline) om in het boekje dat naast mijn bed ligt mijn dromen op te schrijven, terwijl in Utrecht altijd een onaangeroerd schriftje naast mijn bed heeft gelegen.
Ik vind het eigenlijk maar stom dat ik zo denk. Verbeteringen aan mezelf moet ik maken op het moment dat ik besef dat er verbeterpunten zijn. Anders ben je gewoon aan het wachten op vooruitgang.

  • 01 Februari 2015 - 12:35

    Iris:

    Goed voornemen numero uno: jouw blogs lezen. Dit gaat leuk worden!

  • 01 Februari 2015 - 16:29

    Lorena:

    Ah leuk Eeffie, hoop dat daar al je dromen waargemaakt kunnen worden!! Heeeeeel veel plezier gewenst skaaaaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Vriendjes, Tijd voor een kleine uitdaging in een uitdaging. Een oude droom komt waar: tijdens mijn semester in València ga ik een blog bijhouden. Nu is mijn leven normaal gesproken al bijzonder dynamisch ;), nu gebeurt er waarschijnlijk een stuk meer om over te vertellen en dat ga ik dus ook doen. Omdat ik het anders niet leuk vind, heb ik de volgende spelregels bedacht: -Geen één blog is langer dan 400 woorden (ik ben in de veronderstelling dat elke message over moet kunnen komen in 400 woorden), -Geen één blog is een boring opsomming van wat ik gedaan heb, -Elke blog zet iemand aan het denken. (cheat: dit mag ik ook zelf zijn)

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 3237

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 05 Juli 2015

Naranjas y bicicletas: València!

Landen bezocht: